sobota, 29 grudnia 2012

Wiersze na koniec świata: "Syrynga -odurzenie" - Małgorzata Południak


Przepadł poemat, z nim gałęzie i w końcu widać,
że nie jest jej mężem, chociaż byłam wzruszona.
Opowiadał kobiecie o czasach, które zniknęły,
a jednak patrzymy na zdjęcia; siada,
zaplecione nogi, imię jasne w blond włosach.

Kiedy poszedłeś - pozwalam sobie nie zaszaleć - wyjeżdżałam
ze ścianami. Zanim ruch rozpędził się i spadły ćwiartki iskier
wychodzących na papierosa. Nabierał mnie facet z akcentem
na tyle efektownym, że gromadziły się damy; nie pytaj skąd
znam rozkład mieszkania.


Wiatr, deszcz równa plażę z linią brzegu. Byłoby bezpiecznie,
gdybyś nie położył pieniędzy obok sennego kruka. Mdłe kwiaty.
Przerywa - nie sprzątnięta resztka lemoniady, długie kreski
przez które nie śpię, chodzę po śniegu
z trąbką przy ustach.
Głośniejsze dmuchnięcie i zobaczysz:
kawałki chmur spadają do ręki.

Małgorzata Południak


Małgorzata Południak - poetka, felietonistka, animatorka sztuki i menadżer kultury. Kieruje redakcją i działem poezji w sZAFie. Pisze cykl felietonów "dlaczego nie jestem malarzem" dla kwartalnika literacko-kulturalnego eleWator. Redaguje dział kulturalny w ArtPub i organizuje wirtualne wernisaże. Autorka książki poetyckiej Czekając na Malinę.

Google+ Followers

Obserwatorzy

z cyklu "Twarze greckie"

z cyklu "Twarze greckie"
Iza Staręga
statystyka